H & M Hennes & Mauritz Sverige AB - Logo

E-Com Lead på H&M

H & M Hennes & Mauritz Sverige AB

Stockholms län, Stockholm

Tidigare erfarenhet är önskad

7 dagar kvar
att ansöka till jobbet

E-Com Lead

Företagsbeskrivning

H&M accelererar sin transformation för att överträffa kundernas förväntningar, med fokus på att erbjuda en sömlös omni-kanalupplevelse. Vi bygger vidare på vår passion för kunden, uppgraderar den övergripande kundupplevelsen och tar den till nästa nivå. Om du är analytiskt nyfiken, försäljningsdriven och passionerad för mode och e-handel, gå med i vår digitala resa.

Jobbbeskrivning

E-Comm Lead ansvarar för hela upplevelsen av en kundgrupp (Damer, Herrar, Barn) på hm.com-webbplatsen och appen, över hela Norden.

Som E-Comm Lead kommer du att spela en nyckelroll i att driva lönsam digital tillväxt genom att optimera shoppingupplevelsen på vår webbplats och app. Du kommer att hantera ett kundsegment och vara ansvarig för daglig produktexponering, trendanalys och säkerställa en sömlös, högpresterande kundresa. Du arbetar nära olika funktioner, inklusive Merchandising, Customer Activation & Marketing, för att driva försäljningsprestanda genom att leverera den bästa digitala kundupplevelsen.

Nyckelansvarsområden inkluderar områden som:

  • Planera och genomföra produktexponering och relaterat innehåll på .com och app-plattformar.
  • Optimera produktplacering, navigering och intern sökning baserat på trender och kundbeteende.
  • Hantera erbjudanden, rabatter och innehållspublicering för att maximera prestanda.
  • Analysera data och översätta insikter till handlingsbara strategier.
  • Hålla sig uppdaterad om modetrender och konkurrensaktiviteter, justera webbplatsen därefter.
  • Samarbeta med tvärfunktionella team för att samordna kampanjer och driva försäljning.
  • Arbeta nära Experience Leads Customer Activation & Marketing-teamet för att säkerställa en övergripande digital upplevelse och aktiveringar som är optimerade för övergripande tillväxt och varumärkesuppfattning.
  • Samarbeta med andra E-Comm Leads för att säkerställa en tvärdepartemental upplevelse och kapitalisera på korsförsäljningsmöjligheter för att driva genomsnittligt ordervärde och kundlivstidsvärde.
  • Ge insikter och feedback till det regionala Omni Merch-teamet för att vägleda produktstrategin och till det regionala CAM-teamet för att vägleda kundstrategin.

Kvalifikationer

Vi ser att du har en stark e-handelsbakgrund med dokumenterade resultat i att driva digital kommersiell tillväxt och expertis inom online visuell merchandising. Du är datadriven, med starka analytiska förmågor och förmåga att syntetisera data till insikter och konkreta åtgärder.

Du är intresserad av modehandel och marknadstrender, vilket gör att du kan fatta informerade beslut om produktplacering. Du har en stark försäljningsdrivkraft med en förståelse för hur man driver försäljning genom optimerade upplevelser.

Du har tydliga kommunikations- och samarbetsförmågor som gör att du kan arbeta nära och effektivt med ett tvärfunktionellt team, tillsammans med ett strategiskt och tillväxtorienterat tankesätt som gör att du kan genomföra och utveckla tillvägagångssätt som är i linje med försäljnings- och varumärkesmål.

Förutom din personlighet ser vi att du har:

  • Universitetsutbildning, helst inom företagsekonomi eller ekonomi.
  • Minst 5 års erfarenhet av eCommerce-roller med dokumenterad förmåga att driva kommersiell verksamhet genom att arbeta med vår produkt och kundupplevelse.
  • Starka analytiska färdigheter, inklusive förmåga att tolka försäljningsdata, söktrender och webbanalys för att fatta informerade beslut om produktplacering.
  • Förmåga att arbeta med datamöjliggörande plattformar; erfarenhet av att använda Google Analytics, Tableau & Power BI är meriterande.
  • Expertis inom eCommerce-plattformar och innehållshanteringssystem (dvs. Adobe Experience Manager) för att effektivt hantera produktlistor och webbplatsinnehåll är meriterande.

Ytterligare information

Vi värdesätter mer personligheten och kompetensen - ledarskap och värdedriven inställning är avgörande. Om du känner att din erfarenhet, dina färdigheter och ambitioner passar för denna roll, ansök genom att skicka din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, men senast 7 april 2025. Vi kommer att utvärdera ansökningar löpande.

Rollen är baserad i Stockholm och rapporterar till den regionala chefen för digitala frågor. Vi har en kontorsförst-princip, och du förväntas vara på kontoret 3-5 dagar i veckan.

🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela

Andra jobb inom samma område

Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb

Sökord / Yrke
Liknande jobb
Senaste artiklarna
  • Elpriset - Elpriser idag och imorgon: Gratis el under vissa timmar
    Fre, 28 mar 2025 - 13:01
  • Rabattkod - Fira med Live it – 20% rabatt på populära upplevelser!
    Ons, 26 mar 2025 - 12:01
  • Styrräntan - Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
    Tors, 20 mar 2025 - 14:02
  • Inflationen - Inflationen i februari 2025: KPIF stiger till 2,9%
    Tors, 13 mar 2025 - 08:36
  • Statsskulden - Sveriges Statsskuld på Historisk Lågpunkt
    Mån, 10 mar 2025 - 10:06